تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/09/07 - 10:45
کد خبر: 452045

جنگ نرم/مراقب جنگ نرم در فضای مجازی باشید

 جنگ نرم/مراقب جنگ نرم در فضای مجازی باشید

در سال‌های اخیر، با گسترش این فناوری‌ها و در رأس آن نفوذ روزافزون اینترنت، شاهد حذف مرز‌ها هستیم؛ امری که در کنار مزیت‌های خود آسیب‌هایی را نیز به دنبال داشته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروزه با گسترش روز افزون فضای مجازی و فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی طی سال‌های اخیر استفاده از اینترنت در بین مردم جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است به گونه‌ای حیات بشری به آن وابسته است.

در سال‌های اخیر، با گسترش این فناوری‌ها و در رأس آن نفوذ روزافزون اینترنت، شاهد حذف مرز‌ها هستیم؛ امری که در کنار مزیت‌های خود آسیب‌هایی را نیز به دنبال داشته است.

براساس این گزارش فضای مجازی به دلیل برخورداری از ویژگی‌هایی نظیر حضور افراد جامعه به صورت فعال در آن و دشواری‌ها و پیچیدگی‌های نظارتی، بیش از حوزه‌های دیگر به عرصه جنگ نرم مبدل شده است؛ بنابراین نیاز است که برای استفاده بهینه و حمایت از اقشار مختلف در فضای مجازی تدابیر هوشمندانه‌ای صورت گیرد؛ چرا که مقابله نکردن با این مهم در آینده آسیب‌های جبران ناپذیری را تحمیل جامعه خواهد کرد.

سجاد قلیزاده کارشناس فناوری در گفتگو با یک سایت خبری با اشاره به حملات سایبری به برخی از زیرساخت‌های حیاتی گفت: امروزه کشور ما به جای جنگ اقتصادی با جنگ نرم مواجه است به طوری که جوانان کشور مدام در تیرراس دشمنان قرار گرفته‌اند و نیاز است که به جای ایجاد محدودیت در شبکه‌های اجتماعی نظارت‌ها و زیرساخت‌های مهم تقویت شود.

وی تصریح کرد: امروزه اکثر کسب و کار‌ها در شبکه‌های مجازی کسب درآمد می‌کنند و یا بسیاری از آموزش‌ها در این بستر ارائه می‌شود بنابراین برای مقابله با حملات دشمنان باید راهکار‌های هوشمندانه تدبیر شود.

قلیزاده گفت: طی سال‌های اخیر حملات سایبری در کشور اوج گرفته است و این حملات در برخی از اوقات فعالیت‌ها را کند و مختل کرده است. این حملات تنها گریبانگیر ایران نیست بلکه در اکثر کشور‌ها اعمال می‌شود و کشور‌های نیز برای مقابله با این حملات ضمن تقویت زیرساخت‌های حیاتی خودشان برنامه‌های آموزشی را برای کارکنان خود در نظر گرفته‌اند تا از این طریق بتوانند بخشی از موانع را برطرف سازند.

سیدابوالحسن فیروزآبادی رئیس مرکز ملی فضای مجازی نیز درباره کار در حوزه فضای مجازی در کشور گفته است که حجم اقداماتی که علیه جمهوری اسلامی در دو ماه اخیر صورت گرفت کم سابقه است و حمله‌های سایبری علیه کشور از لحاظ کمیت و کیفیت بسیار گسترده بوده و در فضای مجازی با یک جنگ نرم تمام عیار مواجه بودیم.

فیروزآبادی معتقد است؛ در این مدت شبکه ارتباطی و خدمات دیجیتالی کشور علی رغم حمله‌های سایبری سنگین، فعال بوده و دشمن می‌خواست ملت را به دروغ به خیابان بکشاند و در این قضیه قطعا همراهی و اتحاد ملت خیلی موثر بود. شبکه ملی و اقتصاد دیجیتال در حد رفع نیاز کشور در این ایام عمل کرد و تلاش می‌کنیم نقاط ضعف را برطرف کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top